Her Name Was Rose is de debuut thriller van Claire Allan. Het verhaal begint met Emily. Ze laat een vrouw met een baby voor haar een gebouw uitstappen en de vrouw wordt geraakt door een auto. De baby overleeft het ongeluk, maar de jonge moeder overlijdt. Emily's eerste gedachte is dat zij door de auto geraakt had moeten worden en ze geeft zichzelf de schuld voor de dood van de vrouw. Ze denkt dat haar ex-vriend Ben misschien betrokken is bij het auto-ongeluk waarbij een onschuldige vrouw is overleden.

Emily zoekt naar de identiteit van de jonge moeder en al snel vindt ze haar Facebook-pagina. De vrouw heet Rose en Rose lijkt een leven te hebben gehad waar Emily alleen maar van kan dromen. Ze heeft een liefhebbende echtgenoot, een schattig zoontje, veel vrienden en een interessante baan. Emily raakt lichtelijk geobsedeerd door het leven van Rose en ze volgt de gebeurtenissen die zich afspelen na het auto-ongeluk en alles wat er op de Facebook-pagina van Rose gebeurt. Wanneer Emily ontslagen wordt bij haar werk in een callcenter, besluit ze te solliciteren voor Rose's oude baan bij een tandartspraktijk.

Emily komt steeds meer te weten over Rose's leven. Ze raakt betrokken bij de collega's en familie van Rose en dit is niet zonder gevolgen. Was het leven van Rose echt zo perfect als het eruit zag?

Her Name Was Rose is een snelle en boeiende psychologische thriller. Ik kon niet stoppen met lezen, ook al vond ik dat het verhaal een beetje voorspelbaar was. Maar het is een interessant boek over huiselijk geweld (trigger warning!) en kwetsbaarheid. Vanwege de boeiende schrijfstijl zou ik dit boek aanbevelen aan mensen die op zoek zijn naar een vlotte psychologische thriller.

4 van de 5 sterren.

Reacties op: An engaging psychological thriller

Her Name Was Rose - Claire Allan