Een tekening van ieder levensjaar

Marcia 27 juni 2019

Hoe oud was je toen je voor het eerst een koprol maakte? Bij je eerste zoen? De dag dat je vader of moeder werd? Je die eerste grijze haar ontdekte? Je bang was om iemand te verliezen? In Honderd van Heike Faller en Valerio Vidali blader je door een heel mensenleven, van 1 tot 100 jaar. Elk levensjaar bestaat uit een geïllustreerde pagina met een beschouwing op of een vraag over het leven.

Honderd-1.jpgHonderd-2.jpgHonderd-3.jpgHonderd-6.jpg

Honderd is een prachtig geïllustreerd verhaal over de loop van een mensenleven. Een boek over hoe de manier waarop we de wereld waarnemen verandert in de loop van ons leven. Ik genoot van de mooie filosofische zinnen. Op het eerste zicht lijken de korte teksten simpel en eenvoudig, maar de diepere laag is prachtig. Net als de illustraties. Deze verbergen meer details dan je in eerste instantie zou denken. Een heerlijk bladerboek! Ook een goed idee om cadeau te geven.

De foto's spreken voor zich, lijkt me. Honderd vat het alledaagse leven in prachtige illustraties.  Een prima cadeau (ook voor jezelf) ★★★★★

Honderd-5.jpg

Deze recensie verscheen ook op Boekvinder.be>.

Meer recensies van Marcia