Deutschland, Deutschland über Alles..

Marco 07 oktober 2022
Spek voor mijn bek, maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het universum lange tijd boeiender vond dan het verhaal dat zich er in afspeelt. Niet dat het slecht, saai of wat dan ook is, het is simpelweg dat zo'n andere wereld een enorm prikkelende gedachte is. Nazi's ten tijde van The Beatles, Hitlerdag, hij wordt 75 jaar, in plaats van Koningsdag, een nieuwe kaart van Europa, dat soort dingen. Harris maakt er van tijd tot tijd ook een pakkend alternatief geschiedenislesje van. Vanaf het moment dat duidelijk wordt wat er zo ongeveer achter de moorden schuil gaat, begon het verhaal voor mij de boventoon te voeren. En ook dat heeft me geen moment verveeld. Koude rillingen toen er iets over duikbootsokken werd verteld. Ja, dit behoort tot mijn favoriete leesvoer.

Meer recensies van Marco