Mooie puzzel thriller

Margje_V 28 oktober 2019
Het blijft interessant om te lezen hoe de politie dingen bij elkaar zoekt. Hoe ze sporen na lopen, bewijzen vinden, DNA matchen en tijdlijnen maken . Puzzelen en zo een dader vinden. Een dader die behoorlijk ziek is , maar ook nog eens ijskoud. Hoe kun je iemand meerdere malen verkrachten en er daarna relaxed op je fietsje vandoor gaan?

De Valby-man begint in Denemarken slachtoffers te maken en na een tijd van stilte gaat hij in Zweden verder.
Als de politie DNA match vinden in een cold case zaak van Annika Johanssen zestien jaar geleden bijt hoofd van het Zweedse coldcaseteam Tess Hjalmarsson zicht vast in de onopgeloste zaak. Heeft de Valby-man met Annika haar dood te maken gehad?

Een boek wat in het begin erg spannend is en daarna wat rustiger wordt en dit blijft voor mij de rest van het boek zo. Het einde is redelijk voorspelbaar.
Het boek is goed geschreven en leest vlot door. Sommige personages zijn erg gekleurd neergezet. Collega Marie die heerlijk sarcastisch is en vloekt als een bootwerker of de nieuwe vriendin van Tess die te controlerend is. Ik vind dat altijd een pluspunt. Ook worden er verschillen tussen Denemarken en Zweden beschreven. In mijn beleving is Denemarken prachtig geel(tarwe, granen) en Zweden meer blauw.

Tina Frennstedt heeft tijdens haar werk als misdaadjournaliste veel te maken gehad met strafzaken waar vermoorde of vermiste vrouwen bij betrokken waren. Ze werkt nu bij de Zweedse televisie. Haar boek in het Zweeds "Försvunnen" won de crimetime award voor debuut van het jaar.

Meer recensies van Margje_V