You Go Girl

Maria 17 mei 2023
Mandy werkt als lerares Engels en houdt van lijstjes. De voor- en nadelen van haar meest recente date, een boodschappenlijstje, aftellen tot de zomervakantie... Als ze vlak voor de vakantie een klassenfeest moet organiseren is ze niet bepaald blij. En al helemaal niet als blijkt dat haar collega Tim haar gaat helpen. Tim is arrogant, nooit serieus en gewoon bloedirritant. Maar Mandy lijkt de enige op de hele school te zijn die niet voor de charmes van de knappe Tim valt. Lukt het ze samen te werken nu de zomer in zicht is? Of wordt het Mandy allemaal te veel?
Dit is het eerste deel in de serie Liefdeslessen

Al eerder las ik boeken van Denise nl. Zondebokken & selfies en het heerlijke kerstverhaal Een kalkoen, een kat en een Kaassoufflé. Beide verhalen waren vlot geschreven en bevatten veel humor. Ik was dan ook benieuwd of Denise dat ook in deze feelgoodverhalen weer waar zou maken. En daarin heeft ze me niet teleurgesteld.

De opening van het eerste boek was een echte binnenkomer, zo herkenbaar voor iedereen die in het onderwijs zit.
“Dan heb je zeker lekker veel vakantie.” Als ik elke keer een euro zou krijgen als iemand dat zegt kon ik makkelijk die gele Mini Cooper betalen die ik al een tijdje op het oog heb. Het is in ieder geval niet de eerste, en vast ook niet de laatste keer dat ik het hoor.

Na deze opening leer je in rap tempo Mandy kennen die op een hele foute date gaat en kan het verhaal eigenlijk niet meer stuk. Mandy, de control freak, is gek op lijstjes en op het organiseren van activiteiten, maar kan daarbij de regie moeilijk uit handen geven. Als de leerlingen uit de mentorklas haar vragen aan het eind van het schooljaar een klassenfeest te organiseren doet ze dat graag, al hoewel ze aan het eind van het schooljaar niet echt op extra werk zit te wachten. Totdat ze merkt dat de leerlingen ook leerkracht Tim hebben gevraagd en ze daarmee moet samenwerken. Hij is precies haar tegenpool: ongeorganiseerd, een losbol en arrogant, volgens ieder ander erg sexy, maar Mandy kan hem niet uitstaan. Dit zorgt voor de nodig spanning, maar levert ook veel hilariteit op waardoor je het verhaal uit hebt voordat je er erg in hebt. Beide groeien naarmate het verhaal vordert, en als ze elkaar hun grootste “geheimen” hebben verteld, lijkt er zelfs een vonkje over te springen. Kunnen ze samen verder? Met de uitspraak van vriendin Nicole in het achterhoofd You Go Girl, waagt Mandy de sprong.
En gelukkig kun je dan meteen door naar het tweede deel.

Meer recensies van Maria