Recensie De geheime tuin dyslexie uitgave

Maria van Ewijk 29 augustus 2010
Een best wel aardig geschreven jeugdboek, hier en daar wat sentimenteel, gedateerd en stichtelijk inderdaad maar het viel me toch niet tegen. En je leest het in een paar uurtjes uit. Helaas had ik niet de uitgave met de mooie illustraties.

Wat ik wel bijzonder en grappig vond dat je kunt zien dat honderd jaar geleden men kennelijk al bezig was met Positief denken zoals nu beschreven in boeken als The secret. Dat blijkt uit deze uitspraak van Colin: "Natuurlijk, de hele wereld is vol toverkracht', merkte hij op een dag diepzinnig op, 'maar de meeste mensen weten er niets van en kunnen het ook niet toepassen. Misschien moet je beginnen met te zeggen: nu gaat er dit gebeuren of dat - allemaal prettige dingen - tot ze ook werkelijk gebeuren'

Ben eigenlijk wel benieuwd wat kinderen van een jaar of 10-12 van dit boek zullen vinden?

Meer recensies van Maria van Ewijk