Perfecte Resten - Helen Fields

Marianne Pleij 30 november 2019
De titel zegt je niets als je aan het boek gaat beginnen maar als je eenmaal in het boek begint wordt het steeds duidelijker waarom de schrijfster deze titel aan het boek heeft gegeven. Goed gevonden titel.
Het boek begint met een moord en hoe de dader hem pleegt en van daaruit begint het onderzoek. De hoofdpersoon, Luc Callanachs, wordt belast met dit onderzoek samen met collega Ava Turner. Het is zijn eerste onderzoek op dit bureau. Luc is overgeplaatst als strafmaatregel van Interpol in Frankrijk naar Edinburgh in Schotland. De lezer wordt nog even in spanning gehouden waarom dit is. Je wordt steeds nieuwsgieriger ernaar waarom dit is gebeurd. Ongeveer halverwege wordt het uitgelegd.
Deze twee collega’s Luc en Ava dragen voornamelijk het verhaal samen als collega maar je krijgt soms de indruk dat er meer is dan collegialiteit.
De omgevingen waar alles zich afspeelt worden door de schrijfster goed weergegeven zodat je bij het lezen je in dezelfde omgeving waant.
Natuurlijk komen er diverse strubbelingen in voor met meerdere personen op dit bureau. De man Luc geeft ook wel wat aanleiding hiertoe maar alles komt uiteindelijk wel op zijn pootjes terecht.
Het boek wordt steeds spannender en uiteindelijk komt de oplossing door een kleinigheidje.
In het begin had ik niet zo in de gaten hoe het zat met de rangen en standen van de diverse personeelsleden maar uiteindelijk kon ik ze toch wel plaatsen.
De verwachtingen waren voor dit boek hoog gespannen mede door de beschrijving op de achterflap en inderdaad ze kwamen volledig uit. Kijk uit naar de volgende delen die in een andere taal al zijn uitgegeven.

Ik waardeer het boek op 4 sterren.

Meer recensies van Marianne Pleij