Vlot geschreven new adult

Marieke Leest 29 september 2019
Ik mocht dit boek vooruitlezen van Sanne Hillemans.
'De actrice in mij' is een new adult. Zelf had ik voordien nog niet vaak iets gelezen in dit genre. Ik had dus weinig verwachtingen, behalve dat er wellicht veel seks in voor zou komen. Maar ik hoopte toch op meer.

Lindsey Lanning is een bekende Amerikaanse actrice. Ze wint veel prijzen en is momenteel erg hot en gewild. Ze is echter niet alleen een actrice op de set maar ook in haar eigen leven. Ze heeft de controle op haar gevoelens stevig in handen en laat de controle nooit los. Ze duikt met mannen het bed in maar geen enkele van die mannen slaagt erin om gevoelens bij haar los te wekken. Tot... ze Nick ontmoet. Een fantastische man, fantastische seks maar... voor het eerst heeft Lindsey het moeilijk om de controle over haar gevoelens te blijven houden.

En dan is er nog Abigail. Wie is Abigail? Doorheen het verhaal is Abigail een rode draad in het leven van Lindsey. De verhaallijn rond Abigail is eigenlijk wel erg spannend. Dit geeft echt diepgang in het verhaal.

De personages zijn heel goed neergezet. In het begin ergerde ik me aan Lindsey, ze was arrogant en ongelukkig ondanks dat het geluk haar in de schoot werd geworpen. Maar naarmate het verhaal vorderde, kreeg ik wel sympathie voor het personage en op het einde vond ik haar zelfs leuk.

Sanne Hillemans heeft een vlotte schrijfstijl, ze kan je meetrekken in de leefwereld van het personage. Ik heb dit boek heel graag gelezen. Zoals verwacht kwam er veel seks in voor, heel veel. Maar de personages konden me ook raken en er was ook een spannende verhaallijn met een onverwachte wending.

Bedankt voor het recensie-exemplaar. Ik heb het met veel plezier gelezen. Ik had eerder ook al een ander boek van Sanne Hillemans gelezen en zou in de toekomst zeker nog meer willen lezen.

Meer recensies van Marieke Leest