Spannende ontknoping

Marieke Leest 27 november 2019
De ondergang is het derde deel in de spannende jeugdtrilogie 'Het College' van Tine Bergen. Ik had deel 1 en deel 2 al gelezen, weliswaar in de verkeerde volgorde. Maar ik was erg benieuwd naar de ontknoping van deze serie.

In het college zijn heel wat vreemde dingen aan de hand, verdwijningen, moorden, ... Het was spannend om de zoektocht naar de dader te vinden. We volgen in dit derde deel Lotte en hoe zij beleeft wat er nu gebeurt. Er is namelijk een bus verdwenen met enkele Belgische en Japanse leerlingen.

Tegelijkertijd volgen we ook Nina die via haar blog op zoek gaat naar antwoorden en we krijgen ook de gedachten te lezen van iemand die ontvoerd werd in de bus. Ik vond dit echt een meerwaarde voor deze serie die toch op jongeren is gericht en het maakt het wat sappiger (ik weet niet of dit het juiste woord is om hier te gebruiken) om te lezen.

Het einde kwam voor mij echt onverwacht en de reden nog meer. Spannende jeugdtrilogie. Het tweede deel vond ik zelf het beste maar de hele serie krijgt van mij 4 sterren.

Meer recensies van Marieke Leest