Al die schitterende hemels

Marieke Leest 19 oktober 2021
Het eerste wat onmiddellijk opvalt bij dit boek is de PRACHTIGE cover! Een hardcover. Net als het vorige boek van Trent Dalton is deze keer ook enorm veel zorg aan het boek besteed.

Het debuut van de Australische auteur 'Jongen verslindt heelal' had me enorm verrast. Een indrukwekkend boek met prachtige lange zinnen. Dus naar dit boek was ik ook enorm nieuwsgierig.

Molly is de dochter van een eigenaar van een begraafplaats. Al van jongs af aan moet ze helpen om graven te delven voor overledenen. Als haar moeder overlijdt wordt haar leven er niet makkelijker op. Ze gaat op zoek naar Longcoat Bob die volgens haar moeder een vloek over de familie heeft uitgesproken.

Ik vond het enerzijds toch heel anders dan 'Jongen verslindt heelal', en anderzijds is de schrijfstijl van de auteur hier toch weer heel duidelijk aanwezig. Het verhaal gaat soms heel erg op in de details wat het tempo hier en daar vertraagde. Maar Molly... Molly sloot ik onmiddellijk in mijn hart.

Meer recensies van Marieke Leest