Marieke Scheers Hebban Recensent

Yvonne Franssen is columniste en schrijfster van thrillers. Kamer 305 is haar vierde thriller.

In Kamer 305 staat een hotelkamer centraal. Het is de kamer waar Kim en Martijn regelmatig met elkaar afspreken als hun thuissituatie het toelaat. Simon, de man van Kim Is vaak weg en tussen Martijn en zijn vrouw is er allang geen chemie meer. Kim en Martijn hebben elkaar gevonden en genieten van de stiekeme momenten.

Eva heeft geen makkelijke jeugd gehad, met een zeer dominante vader, een moeder die niets deed, een broer die verongelukte en een jonger broertje die er ook niet meer is. Als haar vader wordt vermoord, is hij donor voor een aantal mensen. Eva op zoek gaat naar deze mensen, maar waarom precies?

Deze personen raken ongewild met elkaar verbonden. Ieder heeft zijn eigen geheimen en vermoedens en zolang er niets wordt uitgesproken beginnen de vermoedens een eigen leven te leiden en worden de problemen alleen maar groter. Tussendoor kijken we mee met een koelbloedige moordenaar. Wie is hij of zij? En wat is het motief? Langzaamaan worden kleine stukjes informatie vrijgegeven waardoor de identiteit bekend wordt, maar dan zitten er toch nog twists in het verhaal.

Door de constante afwisseling van perspectief tussen de verschillende personages zien we gebeurtenissen van verschillende kanten, wat het verhaal constant boeiend houdt. De spanning zit grotendeels onderhuids, spannende momenten eindigen in een cliffhanger, om even later en uitleg achteraf te krijgen, wat een aparte techniek is en de spanning van het moment eigenlijk te niet doet, maar het verhaal krijgt daardoor wel snelheid en de volgende gebeurtenis ligt alweer klaar. Het is goed geschreven, geen moeilijke zinnen of constructies, maar ook weer niet te makkelijk. Kamer 305 leest daardoor erg prettig en alle aandacht blijft bij het verhaal. Het einde is niet geheel afgesloten, er wordt nog een bommetje gedropt, waarna we moeten gissen naar de afloop voor de personages.

Kamer 305 is een fijne thriller, geen standaard politiethriller, maar meer een psychologisch verhaal met personages die allen geheimen hebben en het heeft een plot met twists waarbij niets is wat het lijkt.

Reacties op: Geen standaard thriller

Kamer 305 - Yvonne Franssen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,95 Bestel het e-book € 9,99