Een langzame start, maar verrassend einde.

Mariella 18 mei 2019
Het verhaal gaat over inspecteur Karen Eiken Hornby. De dag na Oistra wordt Karen letterlijk en figuurlijk met een kater wakker. Ze ligt namelijk in bed met haar baas. In paniek verlaat ze de hotelkamer en gaat naar huis.

Even later wordt ze opgeroepen in verband met de brute moord op een vrouw. Op de plaats delict aangekomen blijkt het te gaan om de ex-vrouw van dezelfde man waar ze net de nacht mee doorgebracht heeft. Wat volgt is een uitgebreide speurtocht naar de dader en worden er allerlei geheimen van het eiland ontrafeld.

Wat ik jammer vind aan het verhaal is dat Doggerland een fictief eiland is. Ik zoek graag op de kaart op waar een boek zich afspeelt om mij een beeld te vormen van de omgeving en locatie. Dat is

Het verhaal is in het begin heel gedetailleerd. Dit maakt dat het een langzame start was met lezen van het boek. Eenmaal over de helft wordt het een heerlijk boek met een heel verrast einde. Dit maakt dat ik toch uit kijk naar het volgende deel.

Meer recensies van Mariella