Perfecte Resten

Mariëlle 05 september 2019
Op een afgelegen plek, hoog in de bergen van de Schotse Hooglanden, staat het lichaam van Elaine Buxton in vuur en vlam. Alles wat de moordenaar achter laat om zijn slachtoffer te kunnen identificeren zijn tanden en een stukje stof van haar sjaal.

Kilometers verderop, in een verborgen ruimte in de kelder van een huis, schreeuwt de echte Elaine Buxton de longen uit haar lijf.

Op de eerste werkdag van de Frans- Schotse inspecteur Luc Callanach krijgt hij meteen de moordzaak van Elaine Buxton toegeschoven. Met een veelbelovende carrière bij Interpol achter de rug, die hij noodgedwongen moest verlaten, is hij vastbesloten zich te bewijzen tegenover zijn nieuwe collega's. Terwijl hij worstelt om zijn verleden uit Lyon te vergeten en zijn draai te vinden in Edinburgh, heeft zijn collega Ava Turner haar handen vol aan een zaak waarbij pasgeboren baby's worden achtergelaten in het park. Twee van de gevonden baby's hebben het niet overleefd en als er een derde baby gevonden wordt, sterk onderkoeld, maar nog levend, is zij vastbesloten om de moeder op te sporen.

Luc en Ava worden goede vrienden, waarbij ze elkaar zo goed mogelijk proberen te helpen elkaars zaak op te lossen. En terwijl Luc probeert zijn verleden te vergeten is Ava van plan om achter de echte reden te komen waarom hij zo plotseling is weggevlucht uit Lyon.

"Ava had zich verontschuldigd omdat ze zo in zijn verleden had zitten wroeten en had hem nadrukkelijk gerustgesteld nadat hij zijn verhaal had gedaan. Lyon en het leven dat hij daar had achtergelaten waren een onderwerp waar hij liever niet over nadacht, maar door het gesprek met Ava kwam alles weer boven, en terwijl hij rusteloos lag te woelen in zijn bed, gaf hij zich over aan zijn herinneringen"...

Wanneer er nog een vrouw ontvoerd en voor dood achter gelaten wordt door de moordenaar komt ineens het verleden van Luc terug en moet hij alles op alles zetten om de moordenaar te vinden.

Het verhaal wordt vanuit twee perspectieven geschreven. De ene keer vanuit Luc Callanach en de andere keer vanuit de moordenaar. Als lezer weet je dus al wie de moordenaar is, maar omdat de moordenaar zo meedogenloos is en zo zorgvuldig zijn sporen opruimt, wil je door blijven lezen om erachter te komen wanneer Callanach erachter komt wie de moordenaar is. Het verhaal is goed opgebouwd en de personages zijn goed uitgeschreven.
Dit was deel 1 van een nieuwe serie en wat mij betreft een absolute aanrader! Ik ben zeer benieuwd wat Luc en Ava nog meer gaan meemaken en kan niet wachten op het volgende deel!

Meer recensies van Mariëlle