Sophie, een beschadigd meisje

Marielle 15 november 2019
Een psychologische thriller over Sophie; een beschadigd meisje.

Het boek wordt (voornamelijk) geschreven vanuit de hoofdpersoon Sophie. We volgen haar in twee periodes; ‘toen’ van september 2008 tot februari 2009 en ‘nu’ vanaf september 2018.

Sophie is een jonge vrouw van 29 jaar, die na een periode op kamers in Amsterdam te hebben gewoond weer bij haar ouders in Hilversum terug is. In 2009 is er iets verschrikkelijks gebeurd en beetje bij beetje komen wij er als lezer achter wat dat is, welke rol Sophie daar in heeft gespeeld en hoe het nu met haar gaat.

Sophie heeft niet bepaald een leuk leven; als kind had ze weinig vriendjes en werd zij gepest. Ook op de middelbare school heeft ze weinig sociale contacten. Voor haar studie in Amsterdam (die haar totaal niet interesseert) deelt zij een appartement op de Lindengracht met Annet.

Sophie kijkt enorm op tegen Annet; op de manier hoe zij in het leven staat, haar vriendinnen, haar studieresultaten, haar uiterlijk. Andersom heeft Annet met Sophie te doen; ze neemt haar onder haar vleugels in het bruisende Amsterdam waar voor Sophie alles nieuw is.

In Amsterdam gebeurt iets wat Sophie haar hele leven op zijn kop zal zetten. En hier laat ik het bij want het is nogal lastig een recensie te schrijven zonder spoilers weg te geven....

Meer recensies van Marielle