Bloedspannend

MarijeMiggiels 19 januari 2022
Het tweede deel uit de serie over Jack Cafferty begint direct goed met de plaats delict van een vermissing. Wat er zich heeft plaatsgevonden is niet direct duidelijk, maar dat er iets gruwelijks speelde is duidelijk. Desondanks wordt de lezer toch niet direct meegezogen in de spanning, daarvoor zijn er nog te veel onduidelijkheden.

Door deze zaak wordt Cafferty wederom geconfronteerd met de nog altijd onopgeloste zaak van zijn vermiste broer en hij worstelt met zijn moeizame relatie met Rebecca, ook niet bepaald een onbeschreven blad.

Dit zijn al genoeg ingrediƫnten voor een goed boek, maar Mo Hayder gooit er een schepje bovenop. We krijgen een kijkje in de hoofden van de slachtoffers, de slachtoffers to be en de dader? Of toch niet de dader?

Naarmate de gebeurtenissen op het plaats delict zich ontvouwen voert de spanning op. Je bevindt je op het verkeerde been of zat je toch goed? Tot aan het eind blijft het nagelbijten.. Is Jack op tijd?

Het halfopen einde leidt ertoe dat deel 3 toch ook gelezen moet worden want ook de lezer zoekt naar antwoorden op Jack's vragen.

Meer recensies van MarijeMiggiels