Een schim waart rond… spanning en onverwachte ontknoping!

marijke 20 september 2019
Toni Coppers Zwerfvuil.
Een schim waart rond… spanning en onverwachte ontknoping!
Liese Meerhout, commandant Moordzaken in Antwerpen, wordt met twee moorden geconfronteerd. Een zwerver in de Botanische Tuin en een verslaafde vrouw in haar keuken. Is er verband tussen deze twee moorden? Liese wordt er met haar team opgezet.
De politiearts ontdekt bij lijkschouwing dat de zwerver er onder zijn kleren wel heel netjes uitziet.
Is hij wel een zwerver?
DE krant heeft lucht gekregen van deze zaken en kopt: “Schim jaagt op marginalen!”
“… Er is vuilnis dat wordt gesorteerd… er is vuilnis dat wordt opgehaald…maar er is één soort
vuilnis dat onze stad onleefbaar maakt: het menselijke vuilnis… de dealer en de zwerver zijn al
opgeruimd… de stad zal worden schoongeveegd en ontdaan van al het gespuis…”(blz 93)
Liese, ik ben niet bang, maar de schim is het enge spoor dat e angst aanjaagt, de stuipen op het lijf!
Liese ontdekt wel wie de zwerver was en wie de vriend is van de verslaafde vrouw. Dan komt er een derde moord: een prostitué. Werk van de Schim? Het lijkt erop dat hij het gemunt heeft op de mensen aan de onderkant van de samenleving.
Coppers weet de spanning erin te houden door verrassende wendingen in te bouwen. Als lezer ‘denk’ je mee en heb je ook een aantal daders óp de korrel’. Helaas wordt één daarvan levenloos aangetroffen.
De plotlijnen lopen steeds dichter nar elkaar toe. Of… een vermoedelijke plotlijn loopt ‘dood’!
De verwijzingen en cliffhangers zorgen ervoor dat je wilt doorlezen, je wilt weten wie die Schim is!
Tot de verrassende en onthutsende ontknoping!
Coppers heeft je weer heel wat spannende uren bezorgd. Een ‘thrill-ende’ page turner!
En let op: eens Coppers gelezen, snel een Coppers verslaafde!

Meer recensies van marijke