Warrig boek met een verrassend plot.

Marijo Bakker 25 juli 2022

Verschenen: 20-04-2021
Uitgever : Bezigebij
Auteur(s): Alex Schulman
Vertaler :Angélique de Kroon

Dit boek heb ik als recensie exemplaar mogen ontvangen van uitgeverij De bezige bij. Heel hartelijk dank hier voor.

Achterflap:

Een weergaloos verhaal over een disfunctionele familie

De grote literaire bestseller uit Zweden. Een weergaloos en intens verhaal over een disfunctionele familie en de gevolgen van een groot trauma uit het verleden.

Drie broers keren terug naar het vakantiehuis bij het meer waar twintig jaar eerder een ongeluk heeft plaatsgevonden dat hun leven voor altijd heeft veranderd. Ze hebben de as van hun overleden moeder mee om uit te strooien. Dat het hun moeders wens was om niet naast het graf van hun vader uitgestrooid te worden, ontdekken ze pas de avond voor de crematie via een brief die de broers in haar appartement vinden.

Benjamin bestuurt de auto, Pierre zit naast hem en Nils zit op de achterbank. Het is een reis naar hun verleden, naar een tijd waarin ze als jongens door hun ouders volledig aan hun lot werden over gelaten. Nu zijn ze jongemannen, uit elkaar gegroeid, maar nog altijd verbonden door een gedeelde geschiedenis van strijd om de aandacht van hun vader, en om de onvoorspelbare liefde van hun moeder. Door haar dood raakt alles in een stroomversnelling en de spanning tussen de broers loopt op. Welke tragedie heeft zich destijds precies afgespeeld?

De cover:
De cover ziet er mooi uit en maakt me nieuwsgierig.

Inhoud:
Lettertype is mooi en duidelijk. Het boek is in hoofdstukken opgedeeld daar door lijkt het overzichtelijk.

Mijn leeservaring.
Vol enthousiasme begin ik aan het boek over het algemeen zijn de recensies die ik gelezen heb lovend.
Ik heb moeite om in het verhaal te komen maar ik ga er vanuit dat het verderop in het boek beter zal gaan als ik een beetje beter weet hoe het in elkaar zit. Niets is minder waar, de overgang naar de verschillende hoofdstukken vind ik verwarrend. Ik raak af en toe het heden en verleden kwijt. Net als ik het begrijp en ook boeiend vind zit ik ineens weer in een ander tijdperk. Het plot is daarentegen heel verrassend. Over het algemeen echt geen slecht boek maar het viel mij nogal tegen. Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Meer recensies van Marijo Bakker