Louise

Auteur: Anne-Laure Van Neer.
Uitgegeverij: www.uitgeverijvrijdag.be
Omslagontwerp: Mulder van Meurs, Amsterdam.
ISBN9789460018169

Dit boek heb ik als recensie exemplaar gekregen van Anne-Laure Van Neer in samenspraak met uitgeverij Vrijdag. Ik ben hier super blij mee. Dank je wel hier voor.

Over de auteur:
Anne-Laure Van Neer werkte in de toeristische sector als animatrice, reisorganisator en reisagente.
Rond 2010 gaf ze haar werk op om zich volledig op het schrijven te focussen. In 2015 debuteerde ze met Justine een fictieve misdaadroman. Tijdens de Antwerpse boekenbeurs werd Justine genomineerd voor de Hercule Poirotprijs, De jaarlijkse literatuurprijs voor de beste Vlaamse misdaadroman.
In 2017 verscheen haar tweede boek Maurice, een misdaadverhaal over een seriemoordenaar. Maurice werd ook genomineerd voor de Hercule Poirotprijs.
In 2019 kwam Louise uit een thriller.

Samenvatting van het boek.
Huurster gevraagd voor goedkoop appartement, in ruil voor hulp in huis.
De advertentie leek zo perfect. Anne-Laure is hoogzwanger, hormonaal labiel en heeft net ontdekt dat haar vriend de term monogamie nog al ruim interpreteert. Alles wat ze wil is een veilig nest voor haar baby, dus trekt ze in bij Louise en haar dementerende man Roger. Net wanneer ze haar leven weer in de hand heeft vindt ze in een lade een verborgen manuscript. Het schetst een misdaadverhaal met in de hoofdrol Roger, Louise en een lijk dat maar niet wil verdwijnen. Is dit huis wel veilig?

Mijn bevindingen:
Toen ik het boek ontving zat het in een verrassend pakje. Er zat een potje bij met een pil er in. Wat heeft dat met het boek te maken? Daar kun je alleen achter komen door het boek te lezen.
Ik heb nog nooit iets van Anne-Laure Van Neer gelezen dus ik was heel nieuwsgierig.
Anne-Laure heeft een heerlijke schrijfstijl. Door twee letter types te gebruiken was het ook duidelijk wiens verhaal dit was, dat van Anne-Laure of Louise.
Bij de eerst regel moest ik al zachtjes giegelen. Wat een begin van een boek. Moest dit een thriller worden. Dit leek een humoristisch boek. Maar hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer het me duidelijk was dat dit echt een thriller was. De verhaallijnen lopen door elkaar. Het is duidelijk geschreven en er ontstaat geen verwarring. De gebeurtenissen willen zich in rap tempo af waar door het geen moment saai wordt en je alleen maar verder wil lezen.

Conclusie:
Het boek heeft me verrast.
Verfrissende schrijfstijl.
Plot heb ik op deze manier niet zien aankomen.
Een geweldig boek wat een dikke 5*****verdiend.

Reacties op: Verfrissende manier van schrijven

Louise - Anne-Laure Van Neer
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95 Bestel het e-book € 9,99