Ongenadig/Onvoorspelbaar

Ongenadig

Auteur: Karin Hazendonk.
Uitgeverij: LetterRijn, Leidschendam.
ISBN978-94-918758-7-8
Voor Thriller and more mag ik mee doen aan de leesclub. Hartelijk dank hier voor. Mijn dank gaat ook uit de auteur Karin Hazendonk en Theo van Rijn van uitgeverij LetterRijn die dit mogelijk hebben gemaakt.

Over de auteur:
Karin Hazendonk raakt al op jonge leeftijd gefascineerd door boeken en het was haar snel duidelijk dat ze ooit zou gaan schrijven. In het dagelijks leven is ze bij een klein bedrijf werkzaam als boekhouder. De avonden en weekenden zijn gereserveerd voor haar gezin, twee herdershonden en haar grootste passie lezen en schrijven. Ongenadig is niet het eerste boek van Karin Hazendonk dat bij LetterRijn is uitgekomen. Waanidee en De dood heeft blauwen ogen gingen voor.

Samenvatting van het boek.
Anouk raakt tijdens een personeelsfeest aan de praat met Sven. Ze is gecharmeerd van hem en de aantrekkingskracht blijkt wederzijds. Sven leest iedere wens uit haar ogen en Anouk is ervan overtuigd dat hij de ideale man is.
Als Sven na een maand vraagt met hem te gaan samenwonen, zet de onzekere Anouk, aangemoedigd door haar tweelingzus Miranda, haar twijfels aan de kant en trekt bij hem in.
Al snel ontstaat er een scheurtje in de perfecte relatie. Sven heeft zijn eigenaardigheden en een bizarre hobby. Anouk probeert uit alle macht daar mee om te gaan.

Mijn bevindingen.
Een meeslepend verhaal wat door de korte hoofdstukken overzichtelijk blijft. Doordat de hoofdstukken een naam van de persoon hebben en ook soms een jaartal weet je altijd waar en bij wie het afspeelt. Het verhaal heeft er flink de vaart in dus af en toe een kopje thee om bij te komen.
Halverwege krijg je het gevoel dat je naar een climax gaat. Dat maakt het alleen maar spannender.
Dan komt het plot. Totaal niet zien aankomen.

Cover:
Prachtig. De dieppaarse kleur is opvallend maar roept ook een vraagteken op.
En waarom valt de strop aan de zijkant uit elkaar? Die vragen bij elkaar roepen op tot lezen.
Schrijfstijl:
Heerlijk vlot leesbaar.
Het verhaal:
Direct al spannend. Er zijn momenten dat ik stijf op mijn stoel zit. Dit kan toch niet. Dit verzin je niet. Nou Karin wel. Het verhaal is zo intens, zo spannend. Maar ook verdrietig.
Plot:
Niet voorspelbaar. Ongelofelijk.
Dit is echt een Mustread.

Meer recensies van Marijo Bakker