Een geweldig, verrassend, prachtig boek wat je direct uit wil lezen.

Marijo Bakker 11 mei 2022

Bindwijze: Paperback
Pagina's: 350 pagina's
Druk: 1e
Taal: Nederlands

Dit boek heb ik als recensie exemplaar gekregen van uitgeverij De Crime Compagnie. Heel hartelijk dank hiervoor.

Eerst wil ik iets over de auteur Nadine Barroso vertellen.

Nadine Barroso (1981) begon met schrijven vanaf het moment dat ze pen op papier kon zetten. Schrijven werd al snel haar manier om de wereld te verwerken en dat is nooit veranderd. Als kind vond ze fantasie leuker en spannender dan de werkelijkheid en haar ontsnapping werd thrillers lezen en schrijven. Haar liefde voor boeken mondde uit in een studie Engelse Taal en Literatuur. Ze werkte tijdens en na twee afgeronde studies in verschillende sectoren maar bleef volhouden: ik ben een schrijver.
In 2016 debuteerde ze met een roman, maar ze kon zichzelf niet weghouden bij de fascinerende duistere kant van de mens en kwam al snel terug bij haar ware liefde: spannende boeken. Met haar verrassende thriller Ken mij niet wist ze een trouwe schare lezers aan te spreken.
In het echte leven volgde ze haar grote liefde Mark naar Moskou waar zij hun eerste kindje mochten verwelkomen. In de loop van de jaren groeide hun liefde – weer terug in Nederland – uit tot een hecht gezin met drie levenslustige zonen.
In haar schrijven put Nadine uit eigen ervaringen, emoties en ‘rauwe menselijkheid’ waardoor het haar lukt onder de huid van lezers te kruipen. Ook maatschappelijke thema’s schuwt zij niet. Ze neemt je graag mee in een achtbaan van intense relaties en bloedstollende wendingen. Zo ook in Verraderlijk spel, haar eerste thriller die uitkomt bij De Crime Compagnie.

Achterflap:

Een jong slachtoffer wordt gevonden in het midden van een mysterieus stenenfiguur. De betekenis en toedracht van de gruwelijke moord blijven een raadsel. Jasmine Ziani, een ambitieuze stagiaire bij de recherche, bijt zich vast in deze zaak. Dan verdwijnt in de Ardennen de kleine Finn en wordt er een link gelegd met de eerste zaak. Speelt een seriemoordenaar een spelletje? En kunnen ze Finn nog redden voor het te laat is?

De cover:
Een jongen op een open plek in het bos. Hij lijkt eenzaam, misschien verdwaald. Ik vind het een heel aantrekkelijk, spannende, mysterieuze. Als ik deze in de boekwinkel aantref wil ik zeker kopen.

De inhoud:
Duidelijk lettertype. De hoofdstukken zijn genummerd. Verder eigenlijk geen bijzonderheden.

Het verhaal.
Het eerste boek van Nadine Barroso heb ik ook gelezen en dat vond ik geweldig dus ik ben er even lekker voor gaan zitten.
Laat ik jullie vertellen, ik werd niet teleurgesteld.
Het verhaal begint rustig. Maar al snel tijdens het lezen merk je dat dit maar schijn is. Er zit een onderliggende spanning, je krijgt wel enig idee wat er zal gaan gebeuren maar hoe en wanneer dat blijft triggeren. Net een film waarvan je weet dat je ieder moment kunt gaan schrikken. Dat gebeurt dus ook.
Verhaal is rustig en goed opgebouwd. Het is geen minuut saai. Het wordt al spannender en beklemmender. Je moet doorlezen want je wilt weten hoe dit afloopt. Dan het plot. Heel erg goed. Meer wil ik gewoon niet zeggen. Lees het boek zelf maar zou ik zeggen. Dit boek heeft echt 5 sterren verdiend. Ik kijk reikhalzend uit naar het volgende boek van Nadine Barroso.

Meer recensies van Marijo Bakker