Spannend mysterie

Marjolein Slats 13 juli 2017
Emma is niet zoals haar klasgenoten. Zij voelt, hoort en weet meer dan andere mensen. Als zij een meisje tegenkomt die haar verteld over Voorlopers en dat er een speciale plek is voor mensen zoals zij besluit zij met haar mee te gaan. Vooral omdat haar vader die zij al meer dan 2 jaar niet heeft gezien daar ook is.
Samen met Emma leren we over Voorlopers en raken we verwikkeld in een spannend mysterie.
Voorlopers leest heerlijk vlot weg en op een gegeven moment moest ik gewoon verder lezen. Buurtbewoners hebben mij lezend over straat kunnen zien lopen zo zeer moest ik verder lezen.
Voor mij was er ook veel herkenning in hoofdpersoon Emma en in Voorlopers in het algemeen. Het is duidelijk dat deze geëvolueerde soort mens is gebaseerd op de jongeren die Hildebrand tegenkomt in haar praktijk, want het is allemaal erg geloofwaardig.
Hildebrand heeft een hele fijne schrijfstijl waardoor het heerlijk vlot les leest. Het is niet te ingewikkeld en alles wat je eventueel niet zou weten legt zij helder uit.
Hoewel het boek een mooi einde heeft wil ik toch graag dat het volgende deel snel komt. Ik ben namelijk gaan geven om de personages en er zijn nog bepaalde persoonlijk ontwikkelingen die ik graag zie gebeuren in het volgende deel.

Meer recensies van Marjolein Slats