Een heerlijk boek

Marjolein100 22 april 2016
De kaft en de titel hebben direct mijn aandacht gegrepen. Een hele mooie omslag en zo'n bijzondere titel, dat boek wilde ik wel lezen!

Het boek gaat over een twee jongeren die naast elkaar wonen. Vanuit hun slaapkamerraam ontstaat er een hechte vriendschap. Meg moet verhuizen naar Nieuw Zeeland. Ze beloven contact te houden via de mail, dat lukt ook, totdat er een nieuw meisje in Megs slaapkamer verschijnt. Het contact tussen de twee verslechterd tot de jongen plots verdwenen is en iedereen (behalve Meg en Stevie) denkt dat hij zelfmoord heeft gepleegd.

Een ontroerend verhaal over vriendschap tussen twee zielsverwanten. Je krijgt in dit boek een mooi inkijkje in het leven van twee tieners, wat ze meemaken en hun gedachten daarbij. Ze interpreteren dingen anders dan ze bedoeld worden, dit voel je als lezer. Je leest hoe de twee omgaan met teleurstelling, liefde, dood, familie etc.

Het boek geeft duidelijk aan, door 2 verschillende lettertypes, vanuit welk perspectief je leest. De hoofdstukken zijn weergegeven met appeltaartpunten, wat goed past bij de rode draad in het verhaal.

Een mooi boek om te lezen. Een aanrader voor iedereen die toe is aan een dosis 'feel good'!

Meer recensies van Marjolein100