Lisette's beste boek so far!

Marleen 27 juli 2019
Yes, het is eindelijk zover! Verknocht, het derde deel in de Verkikkerd serie van Lisette Jonkman is verschenen! We mogen weer meelezen met de avonturen van Lucy en de nerds en ik kon echt niet wachten om te beginnen. Ik kan je in ieder geval al één ding verklappen: ik ben niet teleurgesteld!

Wat ik heel erg knap vind aan de boeken van Lisette Jonkman en wat ook steeds beter wordt is het levensechte eraan. De personages, de gebeurtenissen, de dialogen, alles voelt zo levensecht en realistisch aan. Misschien komt dat ook wel doordat ik heel veel dingen herkende (zoals Twekkelerveld en Drienerlo (geen idee waarom ze dat Kennispark hebben genoemd)), maar alles lijkt zo van het papier te komen. Ik heb tijdens het lezen echt geen enkel moment gehad dat iets niet realistisch of geloofwaardig overkwam en dat maakt het lezen echt een hele beleving.

Voor mij was dit echt Lisettes beste boek so far. Verknocht voelde als een perfect vervolg op Verkikkerd en Verslingerd en maakt je tegelijkertijd ook heel erg nieuwsgierig naar een deel 4. Ik ben echt wanhopig toe aan een vervolg haha! Wat ook heel erg leuk is dat in dit boek de verhaallijnen uit de Onbreekbaar-serie over Abby en Ferdi heel erg mooi samenlopen. Als je deze serie hebt gelezen heb je continue ‘O ja’-momentjes en het voelt tegelijk ook heel erg als thuiskomen.

Ik weet niet hoe ze het doet, maar Lisette weet humor, heftige onderwerpen en heel veel liefde op een mooie manier af te wisselen. Hoewel de meeste personages – net als in de vorige delen – nog studeren zijn ze toch al iets verder in hun leven en hebben ze ook te dealen met andere problemen. Die momenten en die emoties staan zo ijzersterk op papier, heel erg knap!

Zal ik maar gewoon stoppen met deze halve liefdesbrief? Het zal je niet verrassen dat dit boek een dikke, vette must read is. Eentje waar je echt nu nog voor naar de winkel moet rennen. En, Lisette, wanneer mogen we alsjeblieft deel 4 verwachten? ♥

Deze recensie verscheen eerst op www.favoritez.nl

Meer recensies van Marleen