De list

Marloes 09 december 2021
Taylor Marsh heeft zich nooit het mooiste meisje van de klas gevoeld en ze worstelt met haar zelfbeeld, maar hoopte dat in haar studietijd alles zou veranderen. Als ze maar genoeg plezier zou hebben en nieuwe mensen zou ontmoeten, dan zou dat zelfvertrouwen vanzelf komen, toch? Maar echte aansluiting bij haar dispuutsgenoten heeft ze nooit gevonden en één van de ouderejaars moet haar altijd hebben omdat ze ooit per ongeluk met haar vriend heeft gezoend. Wanneer Taylor tijdens een feestje wordt uitgedaagd om Conor Edwards aan de haak te slaan, gaat ze akkoord, alleen maar om van haar af te zijn.

Conor Edwards, één van de populairste en knapste mannen van het ijshockeyteam, staat die avond ook een geheel nieuwe ervaring te wachten. Hij is met veel vrouwen naar bed geweest en kan hen prima het gevoel geven dat ze bijzonder zijn, maar tot nu toe heeft nog niemand hem datzelfde gevoel gegeven. Hij verveelt zich snel en heeft absoluut geen behoefte aan een relatie, maar wanneer Taylor voor hem staat met het verzoek om te doen alsof ze een onenightstand gaan hebben, neemt hij die uitdaging aan. Wanneer ze elkaar beter leren kennen – ze zitten immers met elkaar opgesloten in een kamer – hebben ze een klik, en ze besluiten om hun neprelatie nog wat langer voort te zetten.

De boeken van Elle Kennedy hebben eigenlijk geen introductie meer nodig, toch? Ze schrijft fijne, originele verhalen over goed uitgewerkte personages (knappe sporters), beginnende relaties en het studentenleven, terwijl haar boeken ook altijd diepgang bevatten door de thema’s die ze aanhaalt en door de achtergrondverhalen van de personages. Chemie is flink aanwezig en intieme scènes schuwt ze niet, maar die nemen nooit de overhand, het verhaal blijft het belangrijkste en dat vind ik fijn!

Conor en Taylor ontwikkelen een mooie vriendschap en ook hun neprelatie is leuk uitgewerkt. Ze hebben allebei hun problemen en onzekerheden waarmee ze moeten dealen, maar ze vullen elkaar mooi aan en helpen elkaar om nieuwe inzichten te krijgen. Conor is inmiddels één van mijn favoriete mannen van deze serie geworden door zijn humor, vriendelijkheid, geduld en openheid en hoewel ik eigenlijk liever had gezien dat Taylor onafhankelijk van Conor had ingezien hoeveel ze waard is, maakt ook zij een goede ontwikkeling door. Door de afwisselende perspectieven, de vlotte schrijfstijl en dialogen, de vriendschappen en het verslavende verhaal is dit een heerlijke pageturner om in één ruk uit te lezen en ik wil alleen maar meer!

Meer recensies van Marloes