Geweldig deel in de serie!

Marloes 20 februari 2020
Ja hoor, Bryndza did it again! Dit zesde deel in de Erika Foster-serie is weer een echte pageturner, spannend tot het einde met een twist die ik niet aan zag komen.

Op een koude winterochtend wordt, in de tuin voor haar huis, het lijk van een jonge vrouw ontdekt. Ze ligt in een grote plas bloed, vastgevroren in de sneeuw. Erika Foster, nog maar net bekomen van haar vorige zaak, is vastbesloten ook deze zaak op te lossen. Tijdens het onderzoek komt Foster er met haar team achter dat de moordzaak verband lijkt te houden met aanvallen op verschillende jonge vrouwen en mannen door een donkere figuur met een gasmasker. Marissa, een bloedmooie burlesque danseres, had veel geheimen en contacten, maar had iemand een motief om haar te vermoorden? Foster bijt zich vast in de zaak, maar moet tegelijk de confrontatie aan met spoken uit haar eigen verleden.

Het verhaal is bloedstollend, het heeft gedetailleerde omschrijvingen (maar ik houd er wel van als thrillers een beetje smerig zijn), het tempo ligt hoog en er zijn veel verschillende verdachten, die allemaal hun eigen motief zouden kunnen hebben om Marissa om het leven te brengen. Je krijgt ook weer extra informatie over het privéleven van Foster en haar team, waardoor alle karakters steeds meer een eigen stem krijgen, wat ik erg fijn vond. Ik had verschillende verdachten in gedachten, ook omdat je af en toe een stuk leest vanuit het oogpunt van een geheimzinnige figuur, tot op het eind nog een twist volgt die je omverblaast. Een fantastisch deel in een geweldige serie. Bryndza hoort zeker thuis in mijn rijtje favoriete thrillerauteurs en dit boek heeft dat alleen maar bevestigd. Ik hoop nog veel avonturen van Erika Foster en haar team te lezen, want zijn boeken zijn goed voor een ontzettend spannende leeservaring en de doorwaakte nachten, omdat je wilt weten wat de ontknoping van het boek gaat zijn, zijn het helemaal waard!

Meer recensies van Marloes