Ik wil niet voor je vallen

Marloes 29 februari 2020
Evie en Carter werken allebei als agent in Hollywood, bij twee concurrerende bedrijven. Wanneer ze elkaar ontmoeten op een Halloweenfeestje van goede vrienden - een niet zo subtiele koppelpoging - hebben ze meteen een klik. Hoewel ze allebei niet staan te springen om met iemand te daten die in dezelfde business werkt, gaan ze toch op een date en die verloopt fantastisch. Vlak daarna blijkt dat hun bedrijven gaan fuseren en er maar één positie overblijft. Nu worden ze ineens concurrenten in plaats van potentiële geliefden.

Dit boek bevat alle elementen van Christina Lauren-boeken waar ik gek op ben: humor, romantiek, een vlotte schrijfstijl, scherpe dialogen, sprankelende personages en een verhaal dat leest als een trein en dat je het liefst niet neer wilt leggen. Weet je aan het begin van het boek al ongeveer welke kant het op zal gaan? Ja. Maakt dat uit? Absoluut niet, wanneer je eenmaal begint is het een verslavend boek en heerlijk om te lezen!

De verhaallijn is heel sterk en focust niet hoofdzakelijk op de romantische relatie, verfrissend in dit genre! Het wereldje van Hollywood-agenten en alles wat daarbij komt kijken, maar ook seksisme en ongelijkheid op de werkvloer worden besproken in dit boek. Door de wisseling van perspectieven leer je beide personages goed kennen en de weergegeven e-mails en berichten zijn een leuke toevoeging. Zodra de concurrentiestrijd losbarst, krijgen Evie en Carter een haat-liefdeverhouding en zetten ze alles op alles om de baan binnen te slepen, wat leidt tot hilarische situaties. Ze proberen elkaar steeds te slim af te zijn en halen hiervoor alles uit de kast. Dit is een ontzettend leuk verhaal dat volgens mij ook prima verfilmd zou kunnen worden en een boek dat garant staat voor een aantal uren puur leesplezier!

Meer recensies van Marloes