Heerlijke feelgood vol humor, leuke personages en knetterende chemie!

Marloes 14 augustus 2020
De 23-jarige Esme is eindelijk aan haar droomstudie toerisme begonnen, na een verbroken (nogal toxische) relatie. Maar vlak voor vertrek krijgt ze op het stagebureau slecht nieuws: de aanvraag voor haar droombestemming, een resort op Fiji, is afgekeurd en het hotel in Egypte, haar back-up, is failliet. De enige overgebleven optie is de North Ness Inn, een herberg vlak bij Loch Ness in Drumnadrochit, Schotland. Niet bepaald de zonnige droombestemming die ze voor ogen had. Haar vrienden en familie laat ze voorlopig in de waan dat ze toch naar Egypte vertrekt, terwijl ze gaat proberen om er het beste van te maken in Schotland. Maar wanneer ze daar aankomt, weet niemand iets over een stagiaire en herbergeigenaar Ruaridh - Rory - maakt duidelijk dat hij ook niet op haar zit te wachten. Esme is vastbesloten om te blijven en vecht voor haar plekje, gesteund door haar collega’s. En Rory? Misschien is hij ook zo gek nog niet.

Wat heb ik genoten van dit boek! Vanaf het begin zit je direct in het verhaal en leef je met Esme mee. Alle personages zijn goed uitgewerkt, je ziet het Schotse landschap (en het regenachtige klimaat) helemaal voor je en ik heb regelmatig gelachen om de uitspraken van Esme, de onhandige dingen die ze doet, de gênante situaties waarin ze belandt en de grappige vergelijkingen die ze maakt.

“Regen en wol? Die gaan ongeveer even goed samen als een frikadel speciaal met kiwi en een glas chocomelk.”

De schrijfstijl van Vanessa Gerrits is vlot, humoristisch en luchtig en je wordt helemaal meegesleept in het verhaal. Het boek is zó leuk dat het eigenlijk niet meer weg te leggen is wanneer je begonnen bent, en ik heb het dan ook in een dag uitgelezen. ‘Leef, lach, loch’ is op en top feelgood en gaat over je dromen achternagaan, voor jezelf opkomen, je redden in nieuwe situaties, vriendschappen en een vleugje liefde. Hou je van een heerlijke feelgood vol humor, leuke personages en knetterende chemie? Zoek niet verder, dit is je boek! Ik ben blij dat dit het eerste deel van een serie is, want ik wil nog lang geen afscheid nemen van de North Ness Inn!

Meer recensies van Marloes