Spannendste deel van The Renegades - op alle vlakken

MarloesN 06 november 2019 Hebban Recensent
Penna Carstairs a.k.a Rebel is lid van The Renegades, een stuntteam dat zij samen met onder andere Wilder (deel 1) en Nova (deel 2) vormt. Samen maken ze een reis aan boord van een cruiseschip, waar ze studeren én stunten. Nadat Wilder en Nova hun grote liefde hebben gevonden, is Rebel aan de beurt. Niet dat ze daar naar op zoek is, helemaal niet. Deze vrouw is een behoorlijke durfal en heeft niemand nodig. Denkt ze zelf. Dat verandert wanneer ze in een bar in Las Vegas de knappe en vriendelijke Cruz ontmoet. Die avond eindigt spannend en lijkt eenmalig. Maar dan blijkt Cruz de nieuwe docent op het cruiseschip te zijn. En die liefde kan natuurlijk niet. Of wel?

Hoewel Rebel als stand alone te lezen is, mis je enorm veel voorinformatie als je niet eerst ‘Wilder’ en ‘Landon’ leest. ‘Rebel’ gaat namelijk weer verder waar het vorige deel geëindigd is en geeft de laatste drie maanden op het cruiseschip weer. Net als in de eerste twee delen is het verhaal geschreven vanuit zowel de vrouw (Penna) als de man (Cruz). Dat draagt bij aan meer gevoel voor en bij de personages, maar ook de onderlinge spanning. En dat is het allermooiste aan ‘Rebel’: dit verhaal is gevaarlijker en seksueler dan Wilder en Nova! Op alle vlakken is de spanning om te snijden. Penna is een sterk en stoer personage, maar ze raakt zichzelf gaandeweg wel kwijt omdat ze twee rollen speelt (‘Als je een rol gaat spelen in mijn wereld, dan is het Penna of Rebel. Jouw Penelope bestaat niet bij de Renegades. (..) Ik loop niet als een hodnje achter de jongens aan want ik heb veel te hard gewerkt om te komen waar ik nu ben en wil geen vulling voor hun bed zijn’ p.146). Cruz prikt daar doorheen en ziet wie ze is, of ze nu wil of niet.

De chemie tussen Penna en Cruz is extra voelbaar omdat ze als leerling en leraar geen relatie kunnen hebben. Dat weerhoudt ze niet om van alles voor elkaar te voelen, en dat gevoel is sterk. Als lezer zit je midden in die spanning, die continu aanwezig is bij alles wat Penna en Cruz doen en maar niet weg lijkt te gaan. De sterke aantrekkingskracht en de verboden liefde tussen Penna en Cruz levert spannende en hete scènes op! In dit boek spatten pas echt de vonken van het papier af.

Daar komt bovenop dat ‘Rebel’ ook een gevaarlijke ondertoon heeft. Net als in de andere delen van The Renegades heeft Rebecca Yarros haar hoofdpersonages een flinke dosis geheimen meegegeven. In ‘Rebel’ zijn die nog gevaarlijker en bedreigen ze mogelijk zelfs het leven van Penna en Cruz. Laat dat echter maar aan deze mensen over. Ze hebben een hart van goud en zetten alles op alles om hun familie en vrienden te beschermen - en elkaar. Op spannende en vlot geschreven wijze brengt Rebecca Yarros alles naar een hoogtepunt - met alle gevolgen van dien. Want het geheim van Cruz brengt ze wel naar het gevaarlijke Cuba... Als dat maar goed komt!

Al met al is 'Rebel' een spannende en gevaarlijke roman die nog lang bij je blijft.

Meer recensies van MarloesN