Is dit boek daadwerkelijk zo goed, of sla ik deze hype over?

Marcella_leest 03 november 2019
Opeens kwam ik dit boek op allerlei blogs tegen. Iedereen was erg enthousiast over dit boek. Dat maakte mij nieuwsgierig, want is dit boek daadwerkelijk zo goed, of sla ik deze hype over?
Het boek zou lijken op handmaids tale, lord of the flies en hungergames.
Maar welke young adult word tegenwoordig niet vergeleken met the hungergames? En de daarvoor genoemde boeken ken ik niet.

En toen kreeg ook ik dit boek op de mat. En wauw, wat een prachtige cover. Hij lijkt zo zoet, die kleur en een hoofd van een meisje. Maar dan als je beter kijkt zie je ook bloed. Wat gaat er schuil achter deze cover?

Ik zal niet een gehele samenvatting van dit boek geven, want die staan hier al genoeg vermeld. Maar wat ik wel kwijt wil is dat ik vanaf de eerste bladzijde in het boek werd gezogen. De schrijfstijl is erg fijn. Niet moeilijk, niet kinderlijk, het sprak me aan. Ik zag het verhaal als een film voor me. Het las erg vloeiend.

De onderdrukking van vrouwen vind ik een sterk onderwerp in dit boek. Het soort van uithuwelijken, jong meisje uitgehuwelijkt aan oudere man, doel van de vrouw is kinderen baren, vrouwen hebben niks te zeggen, gebeurt helaas gewoon echt op deze wereld.

Ik snap dat the hungergames genoemd word wanneer er over dit boek gesproken word. De hoofdpersoon van dit boek, Tierney, heeft iets weg van Katniss. ik vind haar tof. Ze blijft dicht bij zichzelf, laat zich niet overhalen door anderen.

Al met al kan ik dit boek aanraden. Ik vind dit echt 1 van de toppers van 2019. Ik ga mee met de hype! Haha.

Meer recensies van Marcella_leest