Marcella_leest 07 juni 2019
Hope Valentine is de dochter van een actrice en een filmregisseur. Samen met haar oudere broer, Max, en twee oudere zussen , Faith en Mercy, is zij de vierde generatie Valentine. Dit is een familie met beroemde acteurs.
Hope is bijna 16, nu mag ze nog niet in de schijnwerpers staan. Ze kan niet wachten tot het zo ver is. Maar nu zet ze haar zinnen dan maar op de liefde. Ze ontmoet Jamie. Maar is dit de 'liefdesscene' waar ze naar zoekt?

De cover is een plaatje. Mooie felle kleuren. Het geeft al weer dat het gaat over de filmwereld. Te zien aan de 'Hollywood'letters van de titel.
Verdient dit boek over de filmwereld een Oscar? Of verdient deze eerder een Razzie? Ik ben benieuwd.

De hoofdrolspeler van dit boek, Hope, is een naïef vijftienjarig meisje. Op sommige momenten ergerde ik mij hieraan, maar er waren ook momenten dat ik er om kon lachen. Naarmate het boek vorderde vond ik haar naïviteit minder vervelend.
Het boek bestaat uit verschillende lettertypes. De ene kant hoe het zich in het hoofd van Hope afspeelt, als een scène. En het andere lettertype is de realiteit. Een leuke afwisseling.

Het boek is luchtig en makkelijk geschreven. En is dan, naar mijn mening, aan te raden voor jongeren vanaf 14 jaar. Maar ook ik, als 30jarige, werd er blij van. Ondanks dat ik me niet altijd kon verplaatsen in Hope, vond ik het een leuk boek. Ik ben dan ook al benieuwd naar de volgende boeken van deze serie.

Ik geef dit boek 4 sterren. Als Hope iets minder naïef was geweest dan waren het er 5!

Meer recensies van Marcella_leest