Intiem en klein

meeshebban 25 september 2019
Het boek "Zonder Liefde" gaat over eenzaamheid , isolement en de moeizame zoektocht naar de liefde!
De hoofdpersoon Paul,leraar,is gescheiden van Christine,die hem heeft verlaten voor de passie,die ze miste bij Paul. Dat was pas 2 maanden geleden en het verdriet heel vers.
Ava, kwam ook net uit een langdurige relatie, ze krijgen een platonische vriendschap en kunnen bij elkaar hun verdriet kwijt.
Haar auto, een veertien jaar oude Nissan Micra, een piepklein blik op wielen, weerspiegelde haar desolate situatie!
Zij is arts, maar lijkt Borderliner, door haar ondoordachte beslissingen en wendingen in haar leven!
Tijdelijk woont ze bij hem in tot ze haar eigen huis heeft, voor Paul een oplossing voor zijn eenzaamheid, die alleen met zijn trouwe metgezel Fjodor, een Golden Retriever, woont.

Ava wordt verliefd op Bernard, wat direct een wissel op hun relatie heeft.
Het verhaal krijgt een wending, wanneer Ava zich wil terugtrekken en Barnard haar begint te stalken!
Paul probeert via contact advertenties een nieuwe liefde te vinden, wat de schrijver mooi weet te verwoorden in hilarisch taferelen en tegelijk de kwetsbaarheid laat zien!
Er staan prachtige zinnen, hoe de herfst het begin en het einde betekent van de relatie tussen Paul en Ava!
Ik vond het een mooi en intiem boek, een aanrader!

Meer recensies van meeshebban