Heftig maar meeslepend.

15 oktober 2019
Poeh waar moet ik beginnen dit boek was in een woord een roller coaster aan emoties die me naar het puntje van me stoel toebracht. Het hoofdpersonage Madame, Catharina van het Huis Barlieux, Ka-ah’tin is de mooiste vrouw op aarde. Maar ook iemand met een zeer sterk en liefdevol karakter en dat word goed zichtbaar in het verhaal. Sophia heeft een vrij heftige en beeldende schrijfstijl en sommige stukken waren gewoon weg ranzig en zo levensecht geschreven dat ze niet goed zullen vallen bij lezers met een tere maag. Maar aan de andere kant word er ook zo vol passie over liefde geschreven in het boek dat je emoties dus alle kanten op slingeren. Van walging naar adoratie etc. En dan de personages een personage dat mij echt wist te ontroeren is Ya’sin de Indigo rover met wie Catharina een bijzondere band op bouwt. Een karakter waar je al snel van gaat houden. Ook Einar de broer van Catharina is een mooi personage en de liefde die Catharina voor haar broer heeft is zo ontroerend. Dan heb je natuurlijk Ray de duistere koningin een karakter wat ik vanaf het aller eerste moment al vervloekte maar wat zo ontzettend krachtig en goed is neergezet door Sophia.

Het verhaal is geschreven in een heerlijke schrijfstijl die erg beeldend is en goed weg leest. Daarnaast is het verhaal ontzettend goed uitgewerkt en in elkaar gezet. Alle puzzelstukjes vielen op hun plaats. Dit boek krijgt van mij dan ook een dikke 9 en ik kan niet wachten om de andere boeken uit de bloedwetten van Sophia Drenth te gaan lezen.

Liefs, Melanie

Meer recensies van