Wat heerlijk om nu eindelijk eens een toffe SciFi van een Nederlandstalige auteur te hebben gevonden. Evolutie is onderverdeeld in 3 delen. In het eerste deel maken we kennis met John het hoofdpersonage. Van af het aller eerste moment leef je mee met John en zijn zoektocht naar wie hij is. Op zijn 18de maakt John de Wende mee. Door de korte en bondige schrijfstijl van Ursula Visser beleef je deze wende alsof je er zelf in zit. Sowieso zorgt deze schrijfstijl ervoor dat je als lezer geen moment je gedachten laat afdwalen maar goed in het verhaal blijft zitten.

Doordat Ursula Visser zo’n snelle schrijfstijl heeft maken we in een rap tempo kennis met een hoop personages. Lena vond ik een erg leuk personage. Ze is zelfverzekerd en rap van tong een pittige dame. Maar het meeste werd ik in het boek aangetrokken door het schip zelf Evolutie. De cliffhanger na het eerste stuk verteld door John deed mijn hart sneller kloppen.

Het tweede deel van het boek word verteld door Valerie Steen. Zij is een wetenschapper die op aarde de inslagkrater van een meteoriet moet onderzoeken. Ze voelt al snel dat er meer speelt dan alleen de inslag. Ze ontdekt het ruimteschip en Evolutie verteld haar waar ze naar toe moeten.

Het verhaal sluit af met weer een stuk verteld door John. In dit deel keren ze terug naar Europa en wist Ursula mij te verassen met het einde van het verhaal. Ik had jullie nog veel meer willen vertellen over het verhaal maar dan verklap ik gewoon veel te veel dingen die jullie zelf moeten gaan ontdekken in het verhaal. Het boek krijgt van mij een welverdiende 9. Net geen tien omdat ik eigenlijk net iets meer zou willen weten over het proces van het kruizen van DNA en het verschil tussen de Europeanen en de Mensen.

Ik kijk er enorm naar uit om meer boeken van Ursula Visser te gaan lezen.

Reacties op: Een prachtig verhaal

Evolutie - Ursula Visser