Spannend maar Karin kan beter

19 september 2019
Een nieuwe Karin Slaughter ik stond te springen toen ik het hoorde. Ik ben een groot fan van Karin en haar schrijfstijl. De cover van het boek vind ik heel erg tof mooi in zijn eenvoud. Laatste Weduwe is het zevende boek in de Georgia-reeks maar kan zeker ook goed als stand alone gelezen worden door mensen die deze serie nog niet hebben gelezen.

Dan het verhaal zelf het begint gelijk vrij heftig met de ontvoering van Michelle Spivey na een uitje in het winkelcentrum op 7 juli 2019. Een paar weken later volgen enkele explosies in de stad. Sara en Will gaan hier direct op af, maar komen niet ver. Hun roeping om mensen in nood te helpen, leidt ertoe dat ook Sara ontvoerd wordt. De ontvoerders blijken tot een radicale groepering te behoren.

Het boek word geschreven vanuit de derde persoon en de hoofdstukken worden afgewisseld door verschillende personages. Het nadeel hiervan vind ik dat er soms iets teveel herhaling in zit. Maar aan de andere kant zorgt dit er wel voor dat je met alle personages ontzettend goed kan meeleven. Je voelt hun wanhoop en word al snel meegesleurd in het verhaal. Dit heeft Karin Slaughter dus ontzettend goed gedaan. Daarnaast heeft Karin met Laatste weduwe gekozen voor een zeer hedendaags onderwerp namelijk de moordzuchtige radicale groepering. Ik denk dat dit een onderwerp is wat ons allemaal aanspreekt omdat in de hedendaagse wereld aanslagen niet meer zijn we te denken uit het straatbeeld hoe vervelend ook.

Je kunt goed merken dat Karin Slaughter haar research goed heeft gedaan. Daarnaast vliegen de expliciete beschrijvingen van seksuele ervaringen en bloederige scenes je om de oren. Dus als je dit boek wilt lezen zul je wel over een sterke maag moeten beschikken.

Al met al is Laatste weduwe dus weer een goed in elkaar gezette thriller door Karin Slaughter met hier en daar iets teveel herhalingen. Het is niet het beste boek van Karin Slaughter dat ik ooit gelezen heb dus door deze 2 puntjes kan ik er niet meer van maken dan een mooie 8

Meer recensies en interviews van mijn hand kun je lezen op www.bookstamel.com

Meer recensies van