In een woord geweldig!

12 oktober 2019
Simon James is het hoofdpersonage in stof. Vanaf het aller eerste moment leef je mee met Simon die eerst zijn zoon en later zijn vrouw verloor door een giftige stofwolk die de aarde zoals wij hem kennen vernietigd. Simon is dan ook klaar om te sterven met de volgende giftwolk die de hele wereld onder giftige stof zal bedekken. Echter word hij gedwongen om verder te leven en zich te geven aan een andere vrouw. Een beetje het Adam en Eva verhaal. Wat stof denk ik zo goed maakt is dat het allemaal niet eens zo heel ver van je bed lijkt te komen. Hoe wij momenteel met het klimaat omgaan en alles laten regelen door computers en machines zou dit zomaar eens realiteit kunnen worden.

Daarnaast weet Sandra op een zeer pakkende en meeslepende manier te schrijven. Je voelt woede verdriet wanhoop en toch ergens ook een beetje hoop bij hoofdpersonage Simon. Je voelt liefde en onvoorwaardelijk houden van. Simon heeft namelijk alles over voor zijn puppy. Daarnaast weet Sandra het boek spannend en boeiend te houden tot het aller laatste moment je wilt gewoon weten hoe het verder gaat. Ook het einde is zeer mooi neergezet.

voor mij is stof dan ook echt de verassing van 2019 en tot nu toe het beste boek samen met Oragayn dat ik dit jaar heb gelezen. Ik had het boek binnen een paar uur uit ik begon erin en ik kon het niet meer weg leggen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat mijn lees dip helemaal verdwenen is. Dus mocht je opzoek zijn naar een boek over hedendaagse problemen dat je gaat verassen dan moet je stof zeker lezen.

Meer recensies van