Het is het eerste boek dat ik van deze auteur lees en ik heb er absoluut geen spijt van.

Jim wordt wakker in een onbekende omgeving, met een hond en katten naast zich die hij niet kent. Maar hij krijgt de grootste schok wanneer hij zijn zoon ziet. Die is twee jaar ouder dan de laatste keer dat hij zijn zoon zag, de dag daarvoor. Jim is twee jaar kwijt en tijdens die twee jaar heeft zijn zoon een grondige hekel aan hem gekregen, is zijn vrouw vertrokken en heeft Jim zijn succesvolle bakkerijen niet meer. Wat is er gebeurd?

De auteur speelt met tijd en perspectieven. Dan lees je weer een stuk uit het oogpunt van de zoon, Vince, dan weer uit dat van Jim. Ook word je naar zowel het verleden als het heden geworpen, wanneer Jim zich weer eens iets herinnert of te horen krijgt. De auteur heeft dit subliem gedaan; het blijft allemaal duidelijk en juist door de afwisseling krijg je als lezer de kans om alle personages goed te leren kennen.

Stukje bij beetje krijg je dus informatie over wat er gebeurd is. Telkens wanneer je denkt te weten hoe het allemaal in elkaar zit, wie wat heeft gedaan en hoe, blaast de auteur het omver. Er zitten dus heel wat heerlijke twists in het verhaal en je blijft vragende tot op het einde. En zelfs op het einde, krijg je nog een paar behoorlijke verrassingen te verwerken.

Een uitstekende psychologische thriller van eigen bodem!

Reacties op: Thriller die je continu op het verkeerde been zet

Kwijt - Sandra J. Paul
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95