Bijzonder dystopisch verhaal

melhartman-skynet-be 14 oktober 2019 Auteur
Een weergaloos goed verhaal! Zowel actueel als spannend, en daarbovenop erg origineel.
De flaptekst vertelt voldoende over het verhaal, dus daar ga ik het niet over hebben.
Simon is een leuk personage; zijn karakter krijgt mooi vorm, waardoor je goed met hem kunt meeleven. Zijn verdriet voor zijn overleden vrouw, kindje en hond, zijn angsten en twijfels over de toekomst, zijn zachte, meelevende kant dat vooral tot uiting komt bij zijn puppy.
Ik proefde het stof zelfs op mijn tong en door de beeldende omschrijvingen zag ik de wereld met al zijn doden onder het stof zo voor me.
Ik vind het leuk dat de auteur het verhaal vanuit verschillende invalshoeken laat zien. Hoe de wereld verging en waardoor lezen we in flashbacks. Maar naast het heden, krijgen we ook een glimp van de toekomst te zien. Dat vond ik nog het leukste deel.
Ik heb het boek in een trek uitgelezen. En eigenlijk wilde ik nog meer. Hoewel het een afgerond einde is, zou ik best een vervolg willen lezen met Simon in de hoofdrol en hoe het verder gaat met hem en de wereld.
Op het einde wacht er nog een ferme verrassing. Dus houd je schrap.
Een boeiende, dystopische roman over liefde, overleven en menselijk falen.
5 sterren!

Meer recensies van melhartman-skynet-be