Dit is een bijzonder veganistisch kookboek omdat het toegespitst is op feestelijke gerechten. Ik keek mijn ogen uit toen ik door het boek bladerde, want ik dacht eerst dat ik die typische vleesgerechten zag die je met kerst of andere feestdagen eet.
Zoals het gerecht ‘Het ultieme wintergebraad’ en ‘Rundvlees met rozemarijn, rode wijn, knoflook en een volle jus’. Als je enkel op de foto afgaat zou je zweren dat het vleesgerechten zijn en toch is alles veganistisch.
Het zijn geen makkelijke gerechten en je hebt er wat werk aan, maar het resultaat mag er dan ook wezen. Het zijn stuk voor stuk overheerlijke recepten waar zelfs de doorgewinterde vleeseter van zal smullen en het vlees op tafel niet zal missen.
Zelfs aan het ontbijt is gedacht met feestelijke recepten voor spek, tofoe benedict en wafels. Partyhapjes zoals gerookte zalm, extra’s zoals sexy spruitjes of gebakken aardappeltjes, desserts zoals donut soesjes en cheesecake. Zelfs een veganistische kaas en paté plank!
Ook wordt er niets verspild, want er is een hoofdstuk wat je kan maken met allemaal restjes.
Ik wist al dat er heel veel smakelijks en bijzonders gemaakt kan worden op zijn veganistisch, maar dat ook alle klassiekers die je bij een feestmaaltijd verwacht veganistisch bestonden, daar had ik geen idee van. Tot nu dan, met dit superoriginele, smaakvolle kookboek van Gaz Oakley.
Overheerlijk, lekker en diervriendelijk, wat het nog feestelijker maakt dan de gerechten al zijn.

Reacties op: Prachtige feesttafel

Vegan party - Gaz Oakley