Saai

Meneertje 28 augustus 2019
De Tweeling is het beste voorbeeld voor een saai boek. Zoals Shadira zei, is het boek volgepropt met onbelangrijke details en precies dat is het problem bij saaie boeken: de schrijvers komen gewoon nooit ter zake. De vertelling van Lottes bijna-doodervaring bijvoorbeeld is voor het verhaal op zich helemaal niet belangrijk, en wie Amelita Galli-Curci en Catharine Metz zijn, is evenmin van belang. Zulke dingetjes maken boeken echt moeizaam om te lezen. Ik heb er veel kritieken gezien waar het boek hoog geprezen werd, maar gelukkig ook kritieken die heel negatief zijn. In dit opzicht is het niet verrassend dat de prijzen die Tessa de Loo heeft verzameld, nogal overzichtelijk zijn.

Meer recensies van Meneertje