Twilight in een nieuw jasje

Merel Kuitert 09 augustus 2019 Boekverkoper
The Darkest Star, het eerste deel in de Origin serie van Jennifer Armentrout, speelt zich af in hetzelfde universum als de populaire Lux-serie. Dit verhaal gaat over de zeventienjarige Evie, die Luc ontmoet. Hij is geen ‘normale’ Luxen, maar nog machtiger en gevaarlijker: Een Origin.

Allereerst is de schrijfstijl precies wat je kunt verwachten van Armentrout. Pakkend, niet te moeilijk, met een kleine dosis humor en typische tienersituaties. Het plot is daarentegen wat matig: Zoals de titel al zegt, kreeg ik tijdens het lezen enorme Twilight-vibes. Een sterke, abnormale jongen die een doodnormaal meisje achtervolgd, terwijl hij toch zegt dat ze uit de buurt van hem moet blijven, met een andere abnormale jongen die het op dit meisje gemunt heeft. De schrijfstijl, en het leuke karakter van Evie, maken echter veel goed.

Hoewel ik wat sceptisch was naarmate dit boek vorderde, aangezien het me steeds meer aan Twilight deed denken en ik niet snel van dat idee afkwam, waren er tegen het einde van het boek toch wat plottwists en een cliffhanger die ervoor zorgde dat ik wellicht toch wel verder wil lezen.
Ben je een YA-fantasy liefhebber, die niet vies is van een liefdesverhaal als Twilight en fan was van de Lux-serie, dan is dit boek wellicht heerlijk voor jou. Je kunt jezelf verliezen in Armentrouts heerlijk toegankelijke schrijfstijl en het makkelijke, doch interessante plot.

Meer recensies van Merel Kuitert