liefde en haat gaat moeilijk samen maar het kan

Merelx 15 augustus 2018
De kersverse studente Tessa ook wel “Theresa” verheugd zich heel erg op het studenteleven in Washington dat ze gaat krijgen. Ze heeft dan namelijk niet haar overbezorgde moederen meer en haar soms toch saaie vriendje die zich de hele tijd met haar bemoeien. Tessa heeft alles in haar leven gepland: studeren haar vriendje en zelf haar toekomstige auto. Wanneer ze de rebelse Hardin ontmoet gooit die haar goed georganiseerde leven toch helemaal door de war en voelt ze zich erg sterk tot hem aangetrokken, maar ze heeft ook een hekel aan hem. Kan ze van iemand houden en tegelijkertijd ook een hekel hebben aan dezelfde persoon?

Deel 1 van de After serie van Anna Tod is zoals ik het zelf graag noem een echt Bad boy/ good girl verhaald. Het verhaal begint meteen met “actie”. Ze besteden dus niet veel tijd aan de onbelangrijke aspecten van het verhaald. Op sommige punten is dat wel jammer omdat ze dan ook sommige personen ook niet uitleggen of duidelijk maken. Maar er is ook nog een deel 2, 3 en 4 dus misschien worden daar sommige personen nog wel beter in uitgelegd.

Het verhaal is erg gedetailleerd geschreven vanuit de belevenis wereld van Tessa. Daardoor leef je echt met haar mee. Er komen ook erg intieme scenes in het boek voor, die ook erg gedetailleerd worden geschreven. Voor mij was het soms wel echt iets te veel details, maar als je daar van houd is het boek wel echt iets voor jou.
Het is een echt mooi boek omdat je mee gaat leven en gaat voelen hoe het is om van iemand te houden die niet van jou houd. Je kan echt merken wat dat met Tessa doet, wat echt super mooi beschreven is.

WAUW!! Het boek eindigt met een fikse cliffhanger waar je U tegen zegt!! Als je op het einde bent wil je meteen deel 2 lezen.

Omdat het boek zo succesvol is komt er een film van het boek uit in April 2019.

Meer recensies van Merelx