Wat een lijk niet teweeg kan brengen

M.G. Pauwels 08 juni 2019
Ik vind het moeilijk om iets over de i6nhoud van dit boek te vertellen, zonder spoiler te geven. Niets is hier wat het lijkt. Lijkt, lijken, ze verdwijnen en ze vallen uit de kast in dit niet zo lijvige maar goed geschreven werk.
Het verhaal gaat over Lil Magill, een vrouw wiens leven vijf jaar na de moord op haar man een drastische wending maakt. Elke keer als je denkt iets te weten, weet je nog niets. Dit boek neemt je mee in een rollercoaster van onthullingen en wendingen, die je op het puntje van je stoel brengen.
Een goede tip: lees dit boek als je even tijd hebt, want wegleggen is zéér moeilijk. Het boek bevatte voor mij ook verwijzingen naar puur jeugdsentiment, zoals de serie "La Femme Nikita" en de verhalen van Guy de Maupassant. Ik geef toe dat de referenties ook perfect in het verhaal kaderen.
Sorry, ik ben een muggenzifter, maar vind het verschrikkelijk moeilijk op dit boek iets negatief op te merken. Het is niet zo lang en het einde doet je echt huiveren. Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop echt dat dit wordt vervolgd ... is.

Meer recensies van M.G. Pauwels