Oké, ik begon aan dit boek. Het leest vlot door. De stijl is eenvoudig. Misschien iets teveel "en" en wat herhalend, maar niet storend, gezien het leest als een trein. Mijn hinderpalen zoals stopwoorden, hebben me niet doen struikelen. Al geef ik doe dat de "boer met kiespijn" me weer opviel. Ook kwam ik enkele foutjes tegen, die inmiddels verholpen zouden moeten zijn.
Maar dat is dus weer de muggenzifter in mij die met het negatieve wil beginnen. Kan ik er een ster voor aftrekken? In dit geval niet, want het is weer zo een boek dat ik gelukkig las op een moment dat ik tijd heb, want het was ondanks de 250 bladzijden in één ruk uitgelezen. Daar vloog mijn dag voorbij. Voor mijn omgeving zat ik even in een bubbel.
Wat kan ik van het verhaal zeggen? Goh, veel maar moeilijk zonder spoilers te geven. Het verhaal gaat over Sophie-Ann, de Ik-persoon in het boek, die net verloofd is met Jim. Ze lijkt de perfecte relatie te hebben, maar de twijfels slaan toe. In het begin lijkt het of ze enkel zenuwen heeft, maar gaandeweg komen er meer elementen bij, die de titel van het boek uiteindelijk verklaren.
Is het verhaal realistisch? Compleet niet! Magisch? Dat wel. De spanningsboog stond zeker op het einde goed gespannen, maar ik blijf toch wel met enkele vragen achter. Stiekem hoop ik dat die in een vervolg beantwoord gaan worden.

Reacties op: Onmenselijk moeilijk weg te leggen

Onmenselijk verliefd - Jorien Cohrs
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 7,95