Genieten van een mooi boek

Michelle 04 februari 2019
Leeservaring Een onverwachte wending van Erica James
En weer heb ik kunnen genieten van een boek van Erica James
Samenvatting. De onfortuinlijke Lizzie ziet zich na haar ontslag gedwongen terug te verhuizen naar haar ouderlijk huis. Haar moeder regelt voor Lizzie een tijdelijke baan in een verpleegtehuis. Daar treft ze mevrouw Dallimore.
Clarissa Dallimore deelt met Lizzie het verhaal van haar jeugd, haar spontane reis van Amerika naar Engeland om haar familie te zoeken, het uitbreken van WO2 en haar door de oorlog onmogelijk gemaakte liefde. Dankzij mevrouw Dallimore ontdekt Lizzie dat het nooit te laat is om opnieuw te beginnen.
Het is een mooi verhaal. Maar ik miste wel de diepgang. Er gebeurt heel veel maar er is weinig ruimte over voor het verdriet. En juist dat is veelvuldig aanwezig in het verhaal.
Neemt niet weg dat dit een mooi boek is vol met hoop en liefde.

Instagram: vrouwzoektboek

Meer recensies van Michelle