Met een verhaal van Faye Kellerman weet je waar je aan begint; veel huiselijke taferelen en bekommernissen die toch ook weer een intrinsiek deel van het verhaal uitmaken en een spannende moordzaak die pas op het laatst wordt opgelost, sympathieke bijfiguren wiens persoonlijke dagelijks leven ook aan bod komt. Al vind het in dit boek een beetje overdreven hoe Decker wordt opgehemeld, niet enkel door pleegzoon Gabe maar ook door z'n ondergeschikten. Rina blijft een beetje in de kou staan op dat vlak, terwijl het gezellige thuisleven en de lekkere maaltijden toch haar doen zijn! Het wordt me ook een beetje te veel dat jan en alleman, dit maal Gabe, zomaar zonder slag of stoot bereid is om zich te bekeren tot het Joodse geloof, terwijl dat in de werkelijkheid allesbehalve wordt aangemoedigd. Maar ja je weet op voorhand dat de orthodoxe religie een belangrijk deel van het verhaal vormt, en eigenlijk valt dat in dit verhaal nogal goed mee. Het verhaal gaat dit keer over een zeer oude miljonair die als een kluizenaar leefde op een flat in het gezelschap van een bengaalse tijger. Hij wordt gevonden met een ingeslagen schedel en een schotwond in de rug, de tijger heeft z'n lichaam niet aangeraakt. In de loop van het onderzoek blijkt dat het een zeer nare oude man was. Het enige positieve aan hem was z'n liefde voor dieren, al is het houden van een wild dier op een flat niet bepaald een voorbeeld van verantwoord natuurbeheer!

Reacties op: een beetje als thuiskomen

Beestachtig - Faye Kellerman
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95 Bestel het e-book € 6,99