Tragisch maar mooi

mick dubois 25 april 2020
Een fantastisch mooi, maar tragisch oorlogsverhaal over twee Franse zussen tijdens WW2. Beiden zijn verdomd dapper, elk op haar eigen manier in haar eigen verhaal. Het zijn vrouwen van een generatie waar we best naar mogen opkijken. Het is natuurlijk een boek over oorlog maar ook over familie en vriendschap.
Het is een verhaal dat in Covid tijd enorm inspirerend is. Deze mensen maakte een echte oorlog mee en leden echte ontberingen. Daarentegen zitten wij met alle mogelijke luxe en technologie met ons eigen gezin in ons eigen huis en nog durven we klagen over maatregelen die we moeten naleven voor onze eigen en andere mensen hun gezondheid en bestwil. Wat komen we eigenlijk tekort? Niets, we hebben geen honger er is geen schaarste. Waag het niet te zeuren over enkele egoïsten die het wc papier zo snel opkochten dat de supermarkten het niet in de rekken gezet kregen. Dit zijn pure luxeproblemen. SHAME ON US.

Meer recensies van mick dubois