Eerst dacht ik saai, dan razend spannend

mick dubois 25 juli 2019
Omdat de identiteit van de dader van de oorspronkelijke moord zo snel vast stond, dacht ik dat de rest van het boek niet veel zaaks meer zou zijn, een eindeloze klopjacht of zo. Maar dat is dus niet waar, want het zieke zoontje van een van de betrokkenen bij die zaak wordt ontvoerd. Uiteraard denkt men aan dezelfde dader, maar de oplossing zou ook in het verleden van de vader kunnen liggen.
Er blijven wel enkele vragen achter. Een vrouw die praktisch op heterdaad betrapt wordt bij het maken van kinderporno, wordt ongemoeid gelaten, terwijl Joona als politieman toch meldingsplicht heeft voor zoiets! Zelfs de zwijgplicht van artsen wordt veel strikter beperkt in Zweden dan bv in de States.
Het geneesmiddel waarmee een coma tijdelijk wordt tegen gegaan, werkt niet op die manier. Bij sommigen wordt na langdurige toediening een lichte verbetering in de toestand van de patient bekomen. Maar dit is dus 'dichterlijke vrijheid'.
Ga zeker verder met deze reeks.

Meer recensies van mick dubois