Een schot in de roos

mick dubois 15 juli 2019
Ik moet bekennen dat ik dit boek las omdat ik een fan ben van de televisieserie 'Vera' en ik ben niet teleurgesteld. Het duurde wel tot de helft van het boek voordat de rechercheur haar intrede maakte. De casting van de tv-serie deed dit keer recht aan het boek want ik kon Vera en Joe zo voor me zien (met dci banks is dat bv niet het geval). Er spreekt een diepe liefde voor de streek en de natuur uit dit verhaal en zelfs als je er nog nooit geweest bent, spreekt het land tot je. De karakters zijn ook prachtig uitgewerkt en dit keer had ik er geen flauw idee van wie de moordenaar was. Wie het zeker niet was, wist ik wel (maar ja, er is maar 1 dader dus de anderen zijn sowieso onschuldig, dus dat is niet zo'n prestatie). Het is een prachtig boek met een mooi, spannend verhaal en ik ben vast van plan om de rest van deze serie te lezen en ben benieuwd naar haar andere boeken.

Meer recensies van mick dubois