een traag en moeilijk verhaal

mick dubois 22 september 2019
Het verhaal komt moeizaam op gang, mede door de geslotenheid van de deelnemers aan dit verhaal. Vera Stanhope reist samen met Joe af naar de omgeving van Hull waar een gerechterlijke dwaling heeft plaats gevonden. Zo ongeveer op hetzelfde moment dat een uitgeweken persoon haar alibi bevestigt, pleegt Jeanie zelfmoord omdat haar beroep voor de moord op de 15-jarige dochter van haar minnaaar is afgewezen. Door deze nieuwe getuige wordt haar onschuld, helaas laattijdig, wel bewezen. Er loopt dus nog steeds een moordenaar rond in het milieu van loodsen, dorpelingen en ingeweken nieuwkomers. Ook een van de politiemensen die destijds aan het onderzoek hebben meegewerkt was nooit gelukkig met de uitspraak. Hoewel her verhaal slechts langzaam op gang komt, blijft het boeien omdat er verschillende mysteries en geheimen in dat kleine dorpsbiotoopje rondzwerven. Vera kennende zal de o,derste steen boven komen. Wel erg jammer dat er (voor zover ik weet) slechts 4 delen van deze reeks vertaald zijn naar het Nederlands, hoewel er in het Engels meer boeken bestaan.

Meer recensies van mick dubois