Nazomer

Mieke Piersma 12 juli 2017
Voordat ik het boek kocht, had ik geen flap gelezen over de inhoud, omdat een boek van Esther Verhoef altijd wel goed is.
In dit geval wou ik dat ik het wel gedaan had, want het thema mode kan mij helaas niet zo boeien..

Het boek is verdeeld in twee verhaallijnen: de hoofdpersoon Claudia, een jonge vrouw die moeilijke periodes doormaakt, ook financieel en Vivian D.
die daarintegen een beroemde topmodeontwerpster is en tevens een succesvolle zakenvrouw. Beide personages zijn één persoon.
De verhaallijnen wisselen elkaar af met Claudia en Vivian D. en dat leest wel prettig. Esther Verhoef heeft veel vooronderzoek gedaan naar dit onderwerp
en ze neemt je mee naar New York, wat zo beeldend verwoord is, alsof je zelf mee op reis gaat. Vivian ondervindt daar dat het een keiharde bussiness wereld is.
Je krijgt tijdens het lezen een kijkje achter de schermen in de mode wereld en dat kon mij niet zo boeien. Ik merkte dat ik halverwege het boek daar
overheen ging lezen. De persoon Claudia vond ik veel interessanter!

Vivian heeft het aan haar zakelijke vriend Marnix te danken dat ze haar droom kon vervullen. Maar geeft dit op de lange termijn voldoening voor haar?
Ze komt op een punt dat ze keuzes moet maken! Het is fantastisch geschreven, zoals we van Esther Verhoef gewent zijn, helaas was het thema niet mijn ding..

Meer recensies van Mieke Piersma